Preliminarii CM: Înfrângere la limită la Viena contra Austriei
07 Iun 2025
07 Iun 2025
08 Iun 2025
08 Iun 2025
10 Iun 2025
Anul 2024 a adus o îmbunătățire semnificativă în plan financiar pentru cluburile din Superliga, acestea raportând cel mai bun rezultat net cumulat de la începutul pandemiei.
Cluburile au înregistrat un progres substanțial comparativ cu anul 2023. Deși s-a înregistrat o pierdere de -65 milioane RON (-13 milioane EUR), aceasta este cu +69 milioane RON mai mică decât anul precedent.
Un factor esențial în această evoluție pozitivă a fost activitatea intensificată de pe piața transferurilor, care a generat venituri de 92 milioane RON (18 milioane EUR), cu +68 milioane RON mai mult decât în anul precedent.
Venituri în creștere pe toate segmentele
Cluburile din Superliga au înregistrat venituri totale de 570 milioane RON (114 milioane EUR) în 2024, marcând o creștere de +81 milioane RON (16 milioane EUR) față de anul anterior. Evoluția pozitivă s-a observat în toate categoriile de venituri: bilete, sponsorizări și publicitate, fonduri UEFA și subvenții.
Structura veniturilor a cunoscut o transformare importantă comparativ chiar cu anul 2019, pre-pandemie, când s-au înregistrat 340 milioane RON, față de 570 milioane RON anul trecut, adică o creștere cu 68%! În plus, dacă înainte de pandemie televiziunile reprezentau principala sursă de venit (35% din total), în 2024 sponsorizările și publicitatea conduc (29%), urmate de drepturile TV (22%) și biletele (16%).
Cheltuieli și datorii în ușoară scădere
Cheltuielile cu personalul au ajuns la 448 milioane RON (90 milioane EUR), în creștere cu 13% față de 2023. Aceste costuri reprezintă 79% din veniturile operaționale, excluzând veniturile din transferuri. Cheltuielile operaționale generale s-au menținut constante, în valoare de 270 milioane RON (54 milioane EUR), semnalând un control mai eficient al costurilor.
Deși cluburile din Liga 1 se confruntă în continuare cu capitaluri proprii negative de -193 milioane RON (-38 milioane EUR), acestea au fost îmbunătățite cu 100 milioane RON comparativ cu anul trecut.
Datoriile totale au scăzut ușor, ajungând la 773 milioane RON (155 milioane EUR) la finalul anului 2024, în scădere cu 4%. În mod particular, împrumuturile s-au redus cu 50 milioane RON, ajungând la 350 milioane RON, în timp ce subvențiile și veniturile în avans se ridică la 250 milioane RON. Valoarea jucătorilor în bilanț a crescut comparativ cu anul 2023, reflectând investițiile continue în loturi competitive.
Investiții tot mai mari în academii
Un aspect pozitiv esențial al anului 2024 este creșterea investițiilor în academiile de copii și juniori. Cluburile din Liga 1 au alocat în total 65 milioane RON (13.1 milioane EUR) pentru dezvoltarea tinerilor, ceea ce înseamnă o medie de 4 milioane RON per club (0.82 milioane EUR). Aceasta reprezintă o creștere de 14% față de 2023 și o creștere de 85% față de 2019, când media era de doar 0.44 milioane EUR/club.
Cinci cluburi – Rapid, Universitatea Craiova, Farul Constanța, FCSB și Sepsi – au contribuit cu 59% din bugetul total alocat centrelor de copii și juniori.
Pentru anul 2025, cluburile estimează o creștere totală a alocărilor cu 24% față de 2024, ceea ce reflectă angajamentul tot mai ferm al echipelor de primă ligă pentru dezvoltarea sustenabilă a fotbalului românesc prin investiții în generațiile viitoare.
sursa: frf.ro
Datorită parteneriatului de succes cu Mastercard, Banca Transilvania devine Partenerul Oficial de Cursă al Echipei McLaren Formula 1 la Marele Premiu al Ungariei Formula 1...
MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, lansează „Sănătatea e plăcere” – o platformă dedicată celor care își doresc să ducă un stil...
România găzduiește în această vară Campionatul European UEFA Under 19, iar PENNY se alătură turneului în calitate de Partener Național. Alături de naționalele de...
DECATHLON, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive la nivel global, susține în premieră în calitate de partener principal Bucharest International Half Marathon...
În 1989, Bucureștiul avea peste 130 de baze sportive și de agrement – ștranduri, terenuri, săli, baze nautice sau piste de atletism – construite pentru a încuraja...
PENNY România, pentru al doilea an consecutiv, va fi partenerul principal al Cursei Populare 3.5K din cadrul Bucharest International Half Marathon by Constantina Diță....
Federația Română de Automobilism Sportiv beneficiază, începând din această primăvară, de sprijinul Complexului Sportiv Național „Arcul de Triumf”, printr-un...
Farul Constanța și compania chineză Miniso au încheiat astăzi un parteneriat prin care se vor susține atât inițiativele educaționale și competițiile sportive, cât și...
Compania aeriană privată cu capital 100% românesc, DAN AIR a devenit partener de mobilitate al campionului mondial la sărituri în apă de la mare înălțime Constantin...
După succesul documentarului „În inima Naționalei”, Federația Română de Fotbal (FRF) lansează o nouă producție captivantă: „Generația de Suflet”, o mini-serie...
Federația Română de Automobilism Sportiv are plăcerea să anunțe reînnoirea parteneriatului cu Cramele Cricova pentru anul competițional 2025.
Generali România rămâne și în 2025 partenerul Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS) și se va ocupa de asigurarea tuturor evenimentelor sportive din calendar,...
Betano, Sponsorul Oficial al UEFA Europa League și UEFA Conference League, aduce o nouă experiență complexă pentru fanii celui mai frumos joc din lume - fotbalul. Principalul...
Phil Kotler, cunoscut în întreaga lume drept Părintele Marketingului, explorează evoluția marketingului în era inteligenței artificiale în noul său articol „The Past,...
Federația Română de Rugby și Gilbert, principalul producător de baloane de rugby din lume, continuă colaborarea. În noul parteneriat, Gilbert va continua să ofere produse...
Începutul anului 2024 a marcat un nou capitol în istoria baschetului românesc, odată cu stabilirea unui parteneriat tehnic între Federația Română de Baschet și Nike,...
Liga Profesionistă de Fotbal anunță că sezonul actual de SuperLiga crește audiența televiziunilor sportive care transmit cea mai urmărită competiție de sport din...
Lidl, unul dintre cei mai mari retaileri alimentari din Europa, devine Partener Oficial al UEFA Europa League™ și UEFA Conference League™, pentru 3 ani, în perioada 2024 -...
UEFA a anunțat că, începând din sezonul 2024/25 și până în sezonul 2026/27, Kaizen Gaming, una dintre cele mai mari companii de GameTech din lume, și brandul său premium...
Clubul Sportiv Municipal București este fericit să anunțe un nou nume puternic care va fi, începând de astăzi, alături de ambele echipe de handbal. CSM București a...
Conform unei analize recente realizată de Publicis Groupe România, Jocurile Olimpice continuă să fie un eveniment de mare interes pentru români. În ultimii ani, se observă...
Mogo România, fintech-ul specializat în acordarea finanțării pentru autovehicule și susținător al mobilității persoanelor din spațiul European, Africa și Asia, se...
Mastercard își continuă angajamentul de a promova și de a susține performanța sportivă, anunțând lansarea Rising Stars, o competiție de baschet dedicată țărilor din...
Federația Română de Fotbal anunță cu mândrie un nou parteneriat inovator cu Modex și FIFA, având ca scop integrarea produselor și beneficiilor exclusive pentru suporterii...
FRF și Alexandrion Group, parte din Nawaf Salameh Family Office, anunță încheierea unui parteneriat de trei ani, marcând un angajament ferm în susținerea și dezvoltarea...
Muzeul Fotbalului a fost gazdă pentru a doua oară în istorie pentru cei care au vrut să își petreacă Noaptea Muzeelor de anul acesta într-un mod unic, într-o incursiune...
Muzeul Fotbalului, singurul muzeu dedicat fotbalului din Europa Centrală și de Est, participă pentru al doilea an consecutiv la Noaptea Muzeelor și își deschide porțile...
6 campioni mondiali - David Popovici, Maria Olaru, Beatrice Câșlaru, Mihai Leu, Lăcrămioara Perijoc și Cătălina Ponor – au semnat o scrisoare deschisă către...
București. Mercedes-Benz Vans România are plăcerea de a anunța continuarea parteneriatului său cu Federația Română de Natație și Pentatlon Modern, început în 2015....
Betano, parte a Kaizen Gaming, prelungește parteneriatul strategic cu Federația Română de Fotbal (FRF) până în anul 2030, devenind cel mai longeviv parteneriat al brandului...
BETANO, operator european de top al industriei de pariuri sportive & cazinou online, parte a Kaizen Gaming, și Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS) extind...
AQUAVIA, furnizorul de apă natural alcalină numărul 1 în România, și Federația Română de Tenis (FRT) fac echipă pentru performanțe mai bune atât pe teren, cât și în...
PENNY România, în parteneriat cu Federația Română de Fotbal și Decathlon, a încheiat prima ediție a campaniei naționale Liga Punctelor PENNY, un program unic în România...
Deja furnizor oficial al mingilor din Ligue 1 Uber Eats și Ligue 2 BKT din Franța, precum Jupiler Pro League din Belgia, KIPSTA, marca de fotbal Decathlon va deveni furnizorul...
Federația Română de Fotbal și OPPO anunță semnarea unui parteneriat prin care brandul global devine sponsor oficial al echipei naționale feminine și furnizor al...
DECATHLON, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din lume, și National Basketball Association (NBA) extind parteneriatul actual de merchandising pe mai mulți...
PENNY România, în parteneriat cu Federația Română de Fotbal, desfășoară un program unic în România – Liga Punctelor PENNY. În prima lună de la lansare, peste 500 de...
Toma Coconea lansează, pentru a șaptea oară, provocarea către cei mai buni alergători din România: să cucerească muntele, la Red Bull Outrun the Lift, într-o cursă...
CFR Cluj, unul dintre cele mai importante cluburi de fotbal din România și câștigător al primei ligi de opt ori, este mândru să anunțe susținerea PEDITEL, prima și...
Pe 1 octombrie 2023, Muzeul Fotbalului găzduiește o sesiune de autografe oferită de Helmut Duckadam cu ocazia ieșirii din expoziția temporară a mănușilor cu care Eroul de...
În perioada 20 septembrie – 14 noiembrie 2023, PENNY România, în parteneriat cu Federația Română de Fotbal, desfășoară un program unic în România, dedicat cluburilor...
Muzeul Fotbalului din București a fost, timp de trei zile, gazda Trofeului Super Bowl, care a ajuns în premieră în România.
Clubul fanion al Dobrogei a reușit cel mai răsunător ''transfer'' din istorie. Unul dintre cei mai valoroși fotbaliști din toate timpurile, brazilianul Rivaldo Vitor Borba...
Orange, cea mai rapidă rețea de fibră și mobil din România și sponsorul Federației Române de Rugby (FRR), difuzează pe canalele Orange Sport, Cupa Mondială de Rugby...
07 Iun 2025
08 Iun 2025
08 Iun 2025
10 Iun 2025