Superliga: Unirea Slobozia mai speră, Sepsi OSK retrogradează
18 Mai 2025
18 Mai 2025
18 Mai 2025
16 Mai 2025
14 Mai 2025
18 Mai 2025
Conform unei analize recente realizată de Publicis Groupe România, Jocurile Olimpice continuă să fie un eveniment de mare interes pentru români. În ultimii ani, se observă o tendință de a susține mai degrabă echipa olimpică în ansamblul său, în loc să se concentreze pe performanțele individuale ale sportivilor. Românii sunt alături de România și se bucură de reușitele sportivilor pe care le atribuie ROMÂNIEI: România a câștigat o medalie.
Conform studiului, David Popovici se evidențiază ca singurul sportiv român care reușește să capteze atenția unui număr semnificativ de respondenți, datorită performanțelor sale excepționale și prin capacitatea sa de a construi un brand personal puternic.
De asemenea, 66% dintre cei chestionați declară că intenționează să urmărească Jocurile Olimpice Paris 2024.
TOKYO 2020
Ediția precedentă a Jocurilor Olimpice a fost una specială, desfășurându-se cu un an întârziere din cauza pandemiei. Conform analizei, jocurile Olimpice din Tokyo au fost urmărite de 31% dintre adulții României, cu o prezență semnificativ mai mare în rândul bărbaților (38%) comparativ cu femeile (24%). De asemenea, s-au înregistrat diferențe notabile între mediul urban (34,2%) și cel rural (25,9%). În timp ce tinerii cu vârste între 18 și 25 de ani se încadrează în media națională, procentul celor peste 55 de ani este considerabil mai mare (36,5%).
Medaliile românilor la Tokyo 2020
România a câștigat 4 medalii la Jocurile Olimpice Tokyo 2020. Eroii României au fost:
Percepția Românilor în 2024 despre Tokyo 2020
Confom analizei, în vara anului 2024, doar 17% dintre români știu câte medalii a câștigat România la Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020. Un procent de 12% cred că am câștigat mai multe medalii, iar 11% cred că am câștigat mai puține. Restul de 60% declară că nu au cunoștință despre numărul exact de medalii. La întrebarea "Cine a câștigat medaliile pentru România la Jocurile Olimpice de la Tokyo?", 7% dintre respondenți le-au menționat pe Nicoleta Ancuța Bodnar și Simona Radiș.
Un procent de 6,2% au menționat-o pe Ana Maria Popescu, 4,4% pe Ciprian Tudosă, Marius Cozmiuc, 3,2% pe Mihăiță Țigănescu, iar 2,8% pe Stefan Berariu, Mugurel Semciuc, Cosmin Pascari. Majoritatea respondenților, 82,5%, nu au putut numi niciun câștigător.
Mai puțin de 3% dintre cei intervievați au putut identifica corect toți sportivii care au câștigat medalii la Tokyo 2020.
PARIS 2024
Conform analizei Publicis Groupe România, 66% dintre români declară că vor urmări Jocurile Olimpice Paris 2024, o creștere semnificativă față de cei 31% care au urmărit ediția Tokyo 2020.
La întrebarea “Ce sportivi români veți urmări la Jocurile Olimpice de la Paris 2024?”, singurul sportiv român menționat de un număr semnificativ de respondenți este David Popovici (27%). Este urmat la mare distanță de sportivii Irina Begu – 3,6%, Cătălin Chirilă – 2,4%, Lăcrămioara Perjoc – 2,2%, Vlad Stancu – 1,8%, Bernadette Szőcs – 1,6%, Alina Rotaru – 1%, aceștia fiind singurii sportivi menționați de respondenți.
Datele demonstrează că în momentul de față David Popovici este cel mai cunoscut și apreciat sportiv din Team Romania. Acest lucru este rezultatul performanțelor sale recente și capacității sale de a se conecta cu publicul, de a avea un discurs puternic în media, ceea ce a determinat și atragerea unor sponsori importanți și construirea unui puternic brand personal.
Procentajele mult mai mici obținute de ceilalți sportivi indică lipsa unor branduri personale și lipsa conexiunii cu marele public din România, dincolo de fanii sporturilor lor. Coroborat cu notorietatea scăzută a câștigătorilor medaliilor de la Tokyo 2020, putem concluziona că în ultimii ani românii care urmăresc Jocurile Olimpice sunt alături de echipa olimpică a României și se bucură de reușitele sale, mai puțin de reușitele individuale ale sportivilor. Aceasta sugerează o oportunitate pentru sportivii români de a-și dezvolta și promova mai bine brandurile personale, pentru a crea o legătură mai strânsă cu publicul și a-și crește vizibilitatea.
Metodologie
Analiza Publicis Groupe Romania a avut la bază cercetarea cantitativă realizată pe un eșantion reprezentativ de 500 femei și bărbați cu vârsta peste 18 ani. Interviurile au fost realizate în intervalul 16-19 iulie 2024.
Găsiți raportul integral aici.
MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, lansează „Sănătatea e plăcere” – o platformă dedicată celor care își doresc să ducă un stil...
România găzduiește în această vară Campionatul European UEFA Under 19, iar PENNY se alătură turneului în calitate de Partener Național. Alături de naționalele de...
DECATHLON, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive la nivel global, susține în premieră în calitate de partener principal Bucharest International Half Marathon...
În 1989, Bucureștiul avea peste 130 de baze sportive și de agrement – ștranduri, terenuri, săli, baze nautice sau piste de atletism – construite pentru a încuraja...
Anul 2024 a adus o îmbunătățire semnificativă în plan financiar pentru cluburile din Superliga, acestea raportând cel mai bun rezultat net cumulat de la începutul...
PENNY România, pentru al doilea an consecutiv, va fi partenerul principal al Cursei Populare 3.5K din cadrul Bucharest International Half Marathon by Constantina Diță....
Federația Română de Automobilism Sportiv beneficiază, începând din această primăvară, de sprijinul Complexului Sportiv Național „Arcul de Triumf”, printr-un...
Farul Constanța și compania chineză Miniso au încheiat astăzi un parteneriat prin care se vor susține atât inițiativele educaționale și competițiile sportive, cât și...
Compania aeriană privată cu capital 100% românesc, DAN AIR a devenit partener de mobilitate al campionului mondial la sărituri în apă de la mare înălțime Constantin...
După succesul documentarului „În inima Naționalei”, Federația Română de Fotbal (FRF) lansează o nouă producție captivantă: „Generația de Suflet”, o mini-serie...
Federația Română de Automobilism Sportiv are plăcerea să anunțe reînnoirea parteneriatului cu Cramele Cricova pentru anul competițional 2025.
Generali România rămâne și în 2025 partenerul Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS) și se va ocupa de asigurarea tuturor evenimentelor sportive din calendar,...
Betano, Sponsorul Oficial al UEFA Europa League și UEFA Conference League, aduce o nouă experiență complexă pentru fanii celui mai frumos joc din lume - fotbalul. Principalul...
Phil Kotler, cunoscut în întreaga lume drept Părintele Marketingului, explorează evoluția marketingului în era inteligenței artificiale în noul său articol „The Past,...
Federația Română de Rugby și Gilbert, principalul producător de baloane de rugby din lume, continuă colaborarea. În noul parteneriat, Gilbert va continua să ofere produse...
Începutul anului 2024 a marcat un nou capitol în istoria baschetului românesc, odată cu stabilirea unui parteneriat tehnic între Federația Română de Baschet și Nike,...
Liga Profesionistă de Fotbal anunță că sezonul actual de SuperLiga crește audiența televiziunilor sportive care transmit cea mai urmărită competiție de sport din...
Lidl, unul dintre cei mai mari retaileri alimentari din Europa, devine Partener Oficial al UEFA Europa League™ și UEFA Conference League™, pentru 3 ani, în perioada 2024 -...
UEFA a anunțat că, începând din sezonul 2024/25 și până în sezonul 2026/27, Kaizen Gaming, una dintre cele mai mari companii de GameTech din lume, și brandul său premium...
Clubul Sportiv Municipal București este fericit să anunțe un nou nume puternic care va fi, începând de astăzi, alături de ambele echipe de handbal. CSM București a...
Mogo România, fintech-ul specializat în acordarea finanțării pentru autovehicule și susținător al mobilității persoanelor din spațiul European, Africa și Asia, se...
Mastercard își continuă angajamentul de a promova și de a susține performanța sportivă, anunțând lansarea Rising Stars, o competiție de baschet dedicată țărilor din...
Federația Română de Fotbal anunță cu mândrie un nou parteneriat inovator cu Modex și FIFA, având ca scop integrarea produselor și beneficiilor exclusive pentru suporterii...
FRF și Alexandrion Group, parte din Nawaf Salameh Family Office, anunță încheierea unui parteneriat de trei ani, marcând un angajament ferm în susținerea și dezvoltarea...
Muzeul Fotbalului a fost gazdă pentru a doua oară în istorie pentru cei care au vrut să își petreacă Noaptea Muzeelor de anul acesta într-un mod unic, într-o incursiune...
Muzeul Fotbalului, singurul muzeu dedicat fotbalului din Europa Centrală și de Est, participă pentru al doilea an consecutiv la Noaptea Muzeelor și își deschide porțile...
6 campioni mondiali - David Popovici, Maria Olaru, Beatrice Câșlaru, Mihai Leu, Lăcrămioara Perijoc și Cătălina Ponor – au semnat o scrisoare deschisă către...
București. Mercedes-Benz Vans România are plăcerea de a anunța continuarea parteneriatului său cu Federația Română de Natație și Pentatlon Modern, început în 2015....
Betano, parte a Kaizen Gaming, prelungește parteneriatul strategic cu Federația Română de Fotbal (FRF) până în anul 2030, devenind cel mai longeviv parteneriat al brandului...
BETANO, operator european de top al industriei de pariuri sportive & cazinou online, parte a Kaizen Gaming, și Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS) extind...
AQUAVIA, furnizorul de apă natural alcalină numărul 1 în România, și Federația Română de Tenis (FRT) fac echipă pentru performanțe mai bune atât pe teren, cât și în...
PENNY România, în parteneriat cu Federația Română de Fotbal și Decathlon, a încheiat prima ediție a campaniei naționale Liga Punctelor PENNY, un program unic în România...
Deja furnizor oficial al mingilor din Ligue 1 Uber Eats și Ligue 2 BKT din Franța, precum Jupiler Pro League din Belgia, KIPSTA, marca de fotbal Decathlon va deveni furnizorul...
Federația Română de Fotbal și OPPO anunță semnarea unui parteneriat prin care brandul global devine sponsor oficial al echipei naționale feminine și furnizor al...
DECATHLON, unul dintre cei mai mari retaileri de articole sportive din lume, și National Basketball Association (NBA) extind parteneriatul actual de merchandising pe mai mulți...
PENNY România, în parteneriat cu Federația Română de Fotbal, desfășoară un program unic în România – Liga Punctelor PENNY. În prima lună de la lansare, peste 500 de...
Toma Coconea lansează, pentru a șaptea oară, provocarea către cei mai buni alergători din România: să cucerească muntele, la Red Bull Outrun the Lift, într-o cursă...
CFR Cluj, unul dintre cele mai importante cluburi de fotbal din România și câștigător al primei ligi de opt ori, este mândru să anunțe susținerea PEDITEL, prima și...
Pe 1 octombrie 2023, Muzeul Fotbalului găzduiește o sesiune de autografe oferită de Helmut Duckadam cu ocazia ieșirii din expoziția temporară a mănușilor cu care Eroul de...
În perioada 20 septembrie – 14 noiembrie 2023, PENNY România, în parteneriat cu Federația Română de Fotbal, desfășoară un program unic în România, dedicat cluburilor...
Muzeul Fotbalului din București a fost, timp de trei zile, gazda Trofeului Super Bowl, care a ajuns în premieră în România.
Clubul fanion al Dobrogei a reușit cel mai răsunător ''transfer'' din istorie. Unul dintre cei mai valoroși fotbaliști din toate timpurile, brazilianul Rivaldo Vitor Borba...
Orange, cea mai rapidă rețea de fibră și mobil din România și sponsorul Federației Române de Rugby (FRR), difuzează pe canalele Orange Sport, Cupa Mondială de Rugby...
Înainte de debutul în sezonul cu numărul nouă din EHF Champions League, cea mai bună echipă de handbal feminin din România, pleacă la drum cu susținerea unui nou sponsor...
18 Mai 2025
18 Mai 2025
16 Mai 2025
14 Mai 2025
18 Mai 2025