Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Click aici pentru a afla mai multe detalii. ascunde mesajul
Site-ul sporturilor din România
Cupa Mondială 2014
powered by Panini
World Cup 2014 – câteva cifre preliminareAFP / Mediafax Foto
27 Mai 2014

World Cup 2014 – câteva cifre preliminare

Gazdele ediției din acest an, echipa Braziliei, sunt deținătorii celui mai mare număr de trofee câștigate – 5, iar faptul că FIFA le-a încredințat misiunea de a organiza o ediție jubiliară – a 20-a – îi obligă și mai mult la câștigarea trofeului în fața propriilor suporteri. La polul opus performanței ”carioca” se situează naționala Bosniei și Herțegovina, debutantă la un campionat mondial, dar care a reușit performanța de a câștiga 8 dintre cele 10 jocuri disputate în grupa preliminară. Între aceste două extreme se situează alte 30 de echipe naționale care se luptă pentru glorie, faimă și, nu în ultimul rând, pentru bani. Ca orice eveniment de amploare, componenta financiară devine din ce în ce mai importantă atât pentru țara organizatoare, cât și pentru celelalte părți implicate – echipe naționale, vizitatori, media, publicitari și ceilalți.

Brazilia a investit aproximativ 14 miliarde de dolari în construirea și renovarea celor 12 arene care vor găzdui meciurile, precum și în lucrările de infrastructură, logistice și nu în ultimul rând de securitate ce vor deservi cele 32 de selecționate și cei peste 600.000 de turiști sosiți cu această ocazie. Aceste cheltuieli au atras comentarii acide și revolte de stradă din partea brazilienilor, care au văzut cu totul alte priorități. Forul mondial, FIFA, va investi 2 miliarde de dolari în acest eveniment, dintre care 35 milioane dolari vor merge la câștigătoarea trofeului, 323 milioane dolari către celelalte 31 de federații participante, 48 de milioane de dolari vor fi alocați selecționatelor pentru pregătirea participării, iar 70 de milioane de dolari se vor îndrepta către cluburile ale căror jucători iau parte la competiție. FIFA va încasa din drepturile de transmisie și din publicitate aproape 4 miliarde de dolari, dintre care 1,7 miliarde vin de la rețelele europene. Pe lângă aceste sume, peste 1,2 miliarde dolari vin din contractele de publicitate pe care cei mai importanți 14 sponsori i-au plătit pe parcursul a patru ani. Importante sunt și cifrele aferente încasărilor din vânzarea de bilete, turism afiliat și bunuri inscripționate folosind identitatea vizuală a campionatului mondial.

Așadar, o investiție umană, de suflet, dar și un mare spectacol financiar pe care îl trăim în această vară.

Alte știri din Cupa Mondială 2014