Acest site foloseşte cookies! Continuarea navigării implică acceptarea lor. Click aici pentru a afla mai multe detalii. ascunde mesajul
Site-ul sporturilor din România
Business sport
powered by Durby Consulting
Bugetele cluburilor ar putea fi diminuate cu până la 50% în viitorul sezonRăzvan Păsărică / SportPictures.eu
30 Mai 2020

Bugetele cluburilor ar putea fi diminuate cu până la 50% în viitorul sezon

Bobby Durbac, director general al Durby Sports Marketing, a fost intervievat de către Cristian Hostiuc, director editorial al Ziarulului Financiar, într-o ediție a emisiunii online ZF Live, subiectele discuției gravitând în jurul impactului pe care l-a avut oprirea sportului asupra situației financiare a cluburilor și a sportivilor români.

În opinia sa de specialist în marketingul sportiv susținută de know-how-ul acumulat atât din interiorul unui club de fotbal, cât și ca manager al propriei companii ce oferă servicii profesionale de profil, Bobby Durbac a subliniat faptul că principalul sport afectat este fotbalul, cel care ia ”partea leului” în ceea ce privește investițiile și sponsorizările, suma anuală vehiculată pentru acest fenomen fiind de aproximativ 700 milioane de euro anual, conform datelor oferite de FRF. Handbalul, baschetul și sporturile individuale, cu precădere tenisul, atrag la rândul lor interesul sponsorilor, propulsat fiind de performanțele înregistrate. La momentul blocării activității sportive și a restricțiilor impuse de pandemie, reacția companiilor care au susținut fenomenul sportiv a fost imediată: ”Sunt foarte multe firme care au bugetele de marketing înghețate, urmând să analizeze ce se va întâmpla. Toți vor trage linie la jumătatea acestui an și vom vedea cum arată segmentele de business pentru a doua parte a anului. Vom afla abia prin august dacă sunt bugete disponibile pentru sezonul viitor. Va fi o scădere a bugetelor între 20 și 50 la sută”, a spus Durbac.

Astfel, eforturile de supraviețuire a cluburilor au devenit și mai mari, iar departamentele lor de marketing trebuie să găsească noi metode pentru a se menține aproape de suporteri și de a le oferi produse și servicii atractive. ”În România, un departament de marketing poate să obțină venituri din sponsorizări și alte activități conexe, dar nu din primul sezon, ci doar din al doilea, al treilea. S-ar putea ajunge la 2-3 milioane de euro. Aici vorbim de echipe importante cu suporteri mulți, ca Steaua, Dinamo, Rapid, Petrolul, Craiova. Pentru brandurile mai mici, doar 500.000 de euro, maximum 1 milion, în cazurile cele mai fericite. Să nu uităm că la noi e 10 lei biletul, iar afară e 30 de euro”, a subliniat Bobby Durbac.

Interviul integral este disponibil aici.

Alte știri din Business sport